Tikrai pažįstama situacija. Prekės užsakytos, pinigai sumokėti, bet iš pašto pranešimas atsiimti siuntą neateina ir joks malonus arba nelabai malonus kurjeris į duris nepasibeldžia. Situacija tokia, kad dienos slenka, o užsakytų prekių nėra. Nori, nenori, į galvą ima lįsti ne pačios geriausios mintys. Tokiu metu gali jaustis išmetęs pinigus, apgautas(-a), bet dažnai nerimauti imame be pagrindo. Net, jeigu praėjo daug laiko, bet negaunate siuntos iš AliExpress – problemos sprendimui visada yra kelias!
Pasidalinsiu naudinga ir praktikoje veiksminga informacija, ką ir kaip daryti, jeigu siuntos negaunate.
AliExpress siuntų sekimas – visa informacija
Visą, su siuntos keliavimu susijusią informaciją rasite savo užsakymo puslapyje. Paspauskite ant profilio piktogramos ir, nuėję į savo užsakymų langą, pamatysite visą naudingą informaciją apie siuntos judėjimą ir statusą. Tai, kiek informacijos čia bus, priklauso nuo to, kokį siuntimo būdą pasirinkote pirkdami prekes.
Pigiausias, AliExpress standard/free/economy shipping (dažniausiai nemokamas) yra neregistruoto siuntinio Lietuvoje, atitikmuo. Dažniausiai tokių siuntų sekimo informacija bus sudaryta tik iš lakoniškos informacijos. Matysite tik tai, kada siunta išvyko iš sandėlio ir Kinijos, tačiau kada atvyksta į Lietuvą, dažnai ir nerašoma.
Jeigu rinkotės kitą siuntimo būdą – informacijos gali būti ir daugiau.
Dabar parodysiu, kaip tą informaciją rasti:
- Aliexpress pagrindiniame puslapyje išsišaukite savo profilio meniu ir pasirinkite My Orders arba mano užsakymai.
- Prie visų užsakymų, dešinėje užsakymo juostos pusėje yra du mygtukai. Šiuo atveju jums aktualus viršutinis – Track Order arba Sekti užsakymą. Galite ant jo užvesti pelytę ir po poros sekundžių, priešais jūsų akis atsiras baltas laukelis (jį matote žemiau esančioje nuotraukoje), kur matysite naujausią informaciją apie siuntos kelionę. Turėkite omenyje, kad čia bus tik vienas arba du, naujausi įrašai. Norint detalesnės info, reikia, kad paspaustumėte ant pažymėto Track Order mygtuko.
- Paspaudus ant minėto Track Order mygtuko, būsite nukreipti į atskirą puslapį. Jame matysite visus užregistruotus jūsų siuntos žingsnius (žemiau iliustruotame pavyzdyje išsamus, DHL siuntų bendrovės gabentos siuntos sekimas).
Iš esmės, AliExpress puslapio sistema automatiškai atnaujina duomenis apie įvairias siuntas savo puslapyje. Aišku, ji ne visada tiksli 100 procentų arba jos čia gali iš viso nebūti, todėl galite nusikopijuoti siuntos sekimo numerį (Tracking Number) ir jį suvesti čia – https://www.17track.net/en.
Apytikslę siuntos buvimo vietą taip pat padeda nustatyti keturios ikonėlės puslapio viršuje:
- Shipment ready for dispatch – siunta paruošta paėmimui. Tai reiškia, kad pardavėjas/tiekėjas laukia kurjerio, kad pastarasis siuntą paimtų arba ji apdorojama muitinėje, t.t.
- Departed country of origin – siunta paliko kilmės šalį. Tai reiškia, kad siunta išplaukė iš uosto, pakilo lėktuvu arba iš kilmės šalies išvažiavo traukiniu.
- Arrived at destination country – siunta atvyko į gavėjo šalį. Siunta jau Lietuvoje (arba kitoje šalyje, į kurią užsakėte).
- Delivery successful – sėkmingas pristatymas.
Taigi… Jeigu siuntos negaunate ilgai, pirmiausia tik užsukite į sekimo puslapį ir pasižiūrėkite, kur yra jūsų siunta, kada ji išsiųsta ir kitą, aktualią informaciją.
į viršų ↑Pigiausių siuntų informacija ne visada atnaujinama
Nors apie 99% visų siuntų pasieks adresatus, tačiau yra ir tas vienas procentas… Jis, aišku neramina. Norėčiau pridurti, kad net, jeigu siuntos negavote, turite beveik šimtaprocentinę garantiją, kad AliExpress grąžins visus jūsų pinigus. Per daug sudėtingų ginčų su AliExpress nekyla, ypač, jeigu pirkinių negavote. Sprendimas tikrai bus jūsų naudai.
į viršų ↑Siuntos tikrai atkeliaus, viską apgalvokite logiškai
Galiausiai į viską pasižiūrėkite paprastai. Tikriausiai įsigijote tą prekę pigiau nei kažkur Lietuvoje, todėl draskytis bei kelti didžiulį skandalą neverta. Nemokamas arba centus kainuojantis siuntimas iš Kinijos, kito pasaulio krašto, įmanomas tik todėl, kad kinų tiekėjai siunčia itin dideliais kiekiais.
Reikia laiko, kol surenkamas pakankamas siuntų kiekis, kad būtų užpildomas konteineris arba būtų suorganizuotas tinkamas logistinis maršrutas. Tik tada galima pasiūlyti pigų siuntimą klientams iš viso pasaulio. Laiko taip pat gali užimti ir muitinės formalumai. Įprasta sakyti, kad siunta iš Kinijos keliaus apie mėnesį. Aš sakyčiau – iki aštuonių savaičių, ypač COVID-19 situacijos metu, laukti yra normalu. Jeigu jūsų siuntimo informacija nenurodė, kad prekes gausite daug greičiau, bent 45 dienas pakentėkite.
į viršų ↑Jeigu praėjo 45 dienos, galite teikti užklausą tiekėjui
Tačiau tai neduos daug naudos. Labai nemažai tiekėjų kalba tik laužyta anglų kalba ir sunku suprasti, ką jie sako. Aišku, iš raktinių žodžių esmę galima suprasti, bet svarbiausias dalykas yra tas, kad kai siunta išvyksta iš sandėlio –pats tiekėjas mažai kuo jums gali padėti, nebent prailginti „pirkėjo apsaugą“ arba pažadėti išsiųsti naują prekę, jei pirmosios negausite.
Bendravimo pavyzdys, kai siunta vėluoja ~mėnesį. Suprasti – galima, pasitarti ir konstruktyviai spręsti problemą – vargu.
į viršų ↑Laikas Open Dispute arba pradėti ginčą – grąžinsime pinigus
Kaip jau minėjau, asmeniškai pats rekomenduoju skirti siuntai apie 45-50 dienų (jeigu rinkotės tą standartinį, pigiausią siuntimo variantą), kad ji atvyktų. Kurjerių bendrovės (DHL, TNT, FedEx) gali pirkinius atgabenti per kelias dienas, bet jų paslaugos kainuoja daug kartų daugiau. Galima laukti ir 60 dienų, bet tada rizikuojate likti be nieko.
Pralaukus 45-50 dienų, reikėtų saugoti save, savo pinigus bei iškart pradėti ginčą. AliExpress platformoje ginčus sprendžiantys darbuotojai labai palankiai viską vertina pirkėjo/jūsų naudai, todėl per mano darytus ~150 užsakymų ir kilusius ~15 ginčų, nė vienas nebuvo išspręstas ne mano naudai.
Ginčo priežastį nurodyti paprasta – praėjo daug laiko, siuntos negavote, baiginėjasi pirkėjo apsauga, norite, kad būtų grąžinti pinigai.
Štai, kaip inicijuoti Dispute/ginčą, jeigu siunta jau ilgai neatvyko ir baiginėjasi pirkėjo apsauga.
- Atsidarote jau anksčiau minėtą užsakymų langą
- Prie užsakymo, kurio negavote, spaudžiate mėlyną tekstą „View Detail“
- Prie tos prekės, kurios negavote (jeigu užsakyme jų yra daugiau nei viena) spaudžiate Open Dispute (nuotraukoje pažymėta raudonai)
- Pagal savo situaciją renkatės jums tinkantį variantą
- Refund Only – tik pinigų grąžinimas
- Return Goods – grąžinti prekes siuntėjui
- Pagrindžiate, kodėl norite, kad skundas būtų patenkintas jūsų pusėn (aš visad rašau maždaug taip: „A long time has passed. I still have not received my items. Please refund.“ – paprasta ir aišku).
- Laukiate AliExpress sprendimo, nes patys tiekėjai įprastai nepatenkins prašymo grąžinti (nebent tai bus labai solidus tiekėjas).
- Per 5-7 dienas nuo sprendimo priėmimo, turėtumėte atgauti pinigus į kortelės arba banko sąskaitą.
P.S. būna, kartais pasiseka, ir net, kai grąžinami pinigai, prekės, nors ir vėluodamos, bet pasiekia adresatą. Ką daryti tokiu atveju – spręsti jums 😊.
P.S.1 – būtina ginčą (Dispute) pradėti iki kol baigsis jūsų „Pirkėjo apsauga/Purchase Protection“, nes kitu atveju nebeturėsite garantijų iš AliExpress. Kiek laiko galioja pirkėjo apsauga, galite pamatyti nuėję prie užsakymo informacijos.
į viršų ↑Išvados bei apžvalga
Taigi, prirašiau daug, bet ir pati tema nėra tokia jau paprasta, kaip gali atrodyti iš šalies. Grubiai kalbant, norėčiau patarti per daug neapsikrauti ir bent mėnesį su puse palaukti. 30-50 dienų įprastai yra tas intervalas, kurio reikia, kad siunta iš Kinijos pasiektų adresatą Lietuvoje.
Be abejo sekite ir informaciją savo užsakymų puslapyje. Galbūt jau galvojate apie skundą, bet siunta ką tik nusileido Lietuvoje? Tada palūkėkite dar 2-3 dienas ir tikrai turėtumėte ją gauti.
Jeigu siuntėjas neinformavo, kad reikės daugiau palaukti, po maždaug 45-50 dienų galite drąsiai atverti ginčą ir reikalauti pinigų grąžinimo. Beveik garantuoju, kad pinigus atgausite, jeigu spėsite užpildyti informaciją iki pasibaigiant pirkėjo apsaugai.
Tad štai ir viskas. Tikiuosi – buvo naudinga.